Memòria 2020

Rafael Alcón Traver

President de la Fundació Bancaixa

Carta del President

La memòria que el lector té a les seues mans fa balanç de l’activitat de la Fundació Bancaixa en 2020. Un any que suposa un abans i un després en la història i també, per tant, en l’activitat de la nostra entitat durant aquest exercici. El recorregut que ens permet fer aquesta publicació pels diferents programes de la Fundació Bancaixa durant l’any mostra el contrast entre l’inici de l’exercici, en un context de normalitat, i els canvis ocasionats per la pandèmia sanitària de la Covid19, que van obligar al tancament dels espais culturals i a paralitzar totalment l’activitat del país durant tres mesos.

Llegir carta completa

Carta del President

En eixe nou context, el de les restriccions d’activitat i mobilitat derivades de l’emergència sanitària, es desenvolupen les accions de l’exercici 2020 de la Fundació Bancaixa centrades en les seues dues àrees estratègiques d’actuació: la cultura i l’acció social. La fusió d’aquestes dues àrees constitueix l’essència i la filosofia de la nostra institució, que enguany ha cobrat més sentit si cap: exercir l’acció social a través de la cultura i aprofitar el seu poder transformador com a eina per a potenciar una societat integradora, més justa i amb més oportunitats.

Durant 2020, hem fet de les nostres seus espais segurs i accessibles, sempre guiats per les recomanacions de les autoritats sanitàries a cada moment. En eixe espai segur, l’art s’ha mantingut com l’eix central de la nostra activitat cultural. En 2020 hem dut a terme exposicions que han acostat al públic l’obra de grans artistes en les nostres seus de València, Sagunt i Sogorb. Mostres que han tingut com a protagonistes artistes espanyols de prestigi internacional com ara Picasso, Sorolla, Dalí, Antonio López o Manolo Valdés; l’obra d’artistes valencians com Sebastián Nicolau o Calo Carratalà; o col·leccions com la Colección Carmen Thyssen-Bornemisza, amb obra de grans pintors impressionistes americans i europeus com Camille Pissarro, Claude Monet o Paul Gauguin.

La producció de les exposicions, que ens ha permés continuar establint sinergies amb entitats de prestigi en l’àmbit cultural, s’ha completat enguany amb altres activitats culturals i amb l’enriquiment de la nostra oferta digital. Hem desenvolupat visites virtuals a les nostres exposicions, accions de participació en xarxes socials, catàlegs d’accés online o la digitalització de continguts. Accions que, en convivència amb l’activitat presencial, ens han permés continuar acostant la cultura i l’acció social a tots els públics, que és el nostre objectiu principal. Per a nosaltres és essencial retornar a la societat la confiança que deposita en nosaltres i, per això, els nostres programes socials es basen en accions que milloren el nostre entorn i oferisquen oportunitats als qui més les necessiten.

Des de la nostra entitat hem treballat cada dia per a mantindre i promoure activitats que, mitjançant l’experiència artística, brinden oportunitats de desenvolupament als col·lectius d’escolars, persones en risc d’exclusió social, persones amb diversitat funcional i persones majors. Accions en les quals hem innovat, en atenció a les necessitats que la situació requeria a cada moment.

De la mà de Bankia, hem mantingut el nostre compromís i actuació en el camp dels grans reptes socials mitjançant les convocatòries anuals d’ajudes que donen suport a projectes d’associacions de la Comunitat Valenciana. Aquestos programes ens han permés conéixer i impulsar projectes dirigits a la conservació del medi ambient i també a millorar la qualitat de vida de les persones més vulnerables de la nostra societat en els camps de l’exclusió social, la cooperació al desenvolupament i la diversitat funcional.

En aquest recorregut per 2020 no podem oblidar la labor fonamental del nostre Mont de Pietat, que aporta una important font d’ingressos per a finançar la nostra labor social i cultural.

Enguany hem obert una nova oficina de l’entitat a Albacete, que se suma a les que ja existeixen a València, Castelló, Alacant i Múrcia, i mitjançant la qual continuem creixent per a donar a conéixer a la societat el servei de microcrèdits socials amb l’aportació de joies com a única garantia. Un servei que ofereix un accés al finançament àgil i sense barreres, i que s’ha consolidat en els últims anys com una alternativa més per al finançament del consum.

Voldria acabar aquestes línies amb un missatge d’agraïment. Gràcies a totes les persones l’esforç de les quals, compromís i treball han permés mantindre, innovar i impulsar la nostra activitat en un any ple d’incerteses, en el qual han demostrat ser més valentes que mai: als empleats de Fundació Bancaixa, als membres del Patronat, als proveïdors i col·laboradors i, especialment, a la societat valenciana. Gràcies a cadascun dels nostres visitants per escollir-nos.

Rafael Alcón Traver
President de la Fundació Bancaixa

La Fundació

La nostra missió

La missió de la Fundació Bancaixa és la contribució al progrés de les persones i la societat a través de l’ús social de la cultura, amb especial incidència en els col·lectius més vulnerables, mitjançant l’explotació sostenible del patrimoni artístic i immobiliari, dins de l’àmbit d’actuació definit en els estatuts fundacionals, així com la inclusió financera dels col·lectius més vulnerables.

La nostra visió

La visió defineix quin tipus d’entitat volem ser: ser una entitat de referència en l’àmbit social i cultural, garantitzant l’accés de tots els col·lectius; amb projecció a llarg termini; sostenible econòmicament; sòlida i rigorosa; ser reconeguda per qualitats de transparència, prestigi i fiabilitat; independent en la gestió i desenvolupament de les seues funcions en tots els seus àmbits; tolerant i plural.

Els nostres valors

Una mirada al 2020​

L’exercici que recull aquesta memòria ha estat marcat per la pandèmia sanitària de la Covid19, que ha modificat substancialment el ritme diari d’activitat.

En eixe context, 2020 ha resultat un exercici atípic però motivador, amb reptes que hem afrontat amb èxit i que ens han permés marcar fites en el nostre recorregut:

Una mirada al 2020​

Beneficiaris

En 2020, més de 524.00 persones varen ser beneficiàries de les activitats de la Fundació Bancaixa. L’àrea amb major percentatge de beneficiaris va ser la d’Acció Social, amb un 65,65% del total, superant les 344.000 persones.

Gráfica beneficiaris

a.Acció Social

Acció Social

Programes d’inclusió, diversitat funcional, medi ambient, formació i investigació.

Convocatòries.
Ajudem als qui ajuden.

Programa de suport a col·lectius que actualment es troben en situació d’extrema vulnerabilitat: aturats de llarga duració, famílies sense recursos i infància, persones sense casa, immigrants, i també persones amb addiccions i població reclusa i exreclusa.

L’edició de 2020 ha ofert suport a 45 entitats socials de la Comunitat Valenciana que desenvolupen els seus projectes en les àrees de l’exclusió social i la cooperació internacional al desenvolupament, i se centren en el creixement productiu, l’atenció primària en salut, la prevenció, el foment de l’educació i el desplegament d’infraestructures socials bàsiques.

Convocatòria d’impuls a associacions que desenvolupen projectes d’inclusió social i integració laboral de persones amb diversitat funcional orientats a la formació professional, la inserció laboral, la creació d’ocupació, la promoció de l’autonomia personal i el suport psicosocial a l’entorn familiar. En 2020, el programa ha concedit ajudes a 15 entitats socials de tota la Comunitat Valenciana. El 47% de les iniciatives recolzades correspon a projectes d’integració laboral, mentre que els projectes centrats en la inclusió social suposen un 53% del total.

Línia de suport a projectes que fomenten la protecció de la biodiversitat, l’impuls de l’economia circular i la innovació ambiental. Enguany s’ha donat suport a 13 iniciatives de la Comunitat Valenciana centrades en la conservació, el restabliment i l’ús sostenible dels ecosistemes (terrestres, marins i d’aigua dolça), com també en la promoció de l’economia circular amb projectes de reducció i reciclatge de residus.

Tallers didàctics.
Aprendre amb art.

Als tallers per a persones amb capacitats diferents es potencia el desenvolupament i la integració d’aquest col·lectiu.

S’hi dirigeixen a persones amb qualsevol tipus de discapacitat i tenen com a objectius concrets potenciar l’autoestima, la creativitat, la psicomotricitat i, en definitiva, millorar la seua qualitat de vida per mitjà de l’art, utilitzant-hi tècniques i materials adaptats.

Es dirigeix a persones en risc d’exclusió social. Un programa de mediació cultural que facilita l’accés a activitats culturals i d’oci i fomenta així la inclusió.

Durant la realització d’aquests tallers s’aprofundeix de manera lúdica i pedagògica en els aspectes rellevants de les exposicions que s’exhibeixen a la Fundació Bancaixa i s’hi utilitzen les arts plàstiques per apropar els alumnes de primària, secundària i segon cicle d’infantil a la vida i obra d’artistes destacats de la història de l’art, a més de potenciar aspectes com la imaginació, la cooperació i la creativitat.

En 2020, a causa de les restriccions de mobilitat ocasionades per la Covid19, els tallers presencials s’han ampliat amb una oferta de taller virtual en el qual s’aplica la tecnologia dels videojocs i que ha permés dissenyar un recorregut virtual i interactiu de les exposicions. Una iniciativa que s’ha desenvolupat per mitjà de la plataforma Roblox, convertint-se la Fundació Bancaixa en una de les primeres entitats del món que la utilitza amb aquesta finalitat.

Tallers infantils i familiars.
Oci cultural per a tots.

01. Taller Crea Contacontes: Paradisos.

En aquest taller, vinculat a l’exposició Paradisos. Impressionisme europeu i americà. Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza, els participants aprengueren a realitzar un conte col·lectiu. Després de la visita a la mostra, es treballà en el desenvolupament de personatges, trama i escenaris i, finalment, la història va ser representada davant les famílies.

Amb eines de jardineria professional i materials reciclats, els participants aprengueren com es cultiva la calèndula, des de la llavor fins a la flor, i també les atencions que necessita per a desenvolupar-se.

Els menuts crearen les seues pròpies obres en aquarel·la inspirats per la mitologia clàssica. Després d’escoltar algunes d’aquestes històries i faules, donaven curs a la seua imaginació per crear les seues pròpies constel·lacions de colors.

En aquests tallers, els més menuts es converteixen en vertaders exploradors capaços de descobrir allò que s’amaga en algunes de les obres que formen part de les nostres exposicions. Amb un ‘kit d’exploració’ recorren les sales i posen en pràctica la imaginació, la sensibilitat i el sentit crític, a més de fomentar el pensament creatiu i el treball en equip. Durant 2020 s’han realitzat entorn de les exposicions Picasso. Models de desig, en la qual descobrien amb jocs de pistes aspectes rellevants de l’obra i trajectòria de l’artista malagueny; i Antonio López, treballant les principals característiques de la seua obra i els principals missatges que enclou.

Comunitat digital.
Acció Social en xarxa.

Acció desenvolupada als canals digitals per a invitar els menuts de casa a participar i expressar amb art com van viure la situació de l’alerta sanitària. El resultat d’aquesta acció va ser prop de 100 treballs i l’exposició virtual #FBarteterapia: l’art d’expressar, una mostra que recull les manualitats, dibuixos i creacions artístiques que xiquets i xiquetes d’entre un i setze anys idearen durant el confinament.

Adaptació digital del taller d’escolars vinculat a l’exposició Paradisos. Mitjançant una llista de sons de Spotify difosa en els nostres perfils i pàgina web, s’invitava els joves a crear un paisatge, un escenari o un espai moguts per les sensacions que despertava aquest paisatge sonor.

Cicle de manualitats virtuals per als menuts de casa. Amb material audiovisual, es va proposar per mitjà de les nostres xarxes socials i pàgina web una manualitat diferent cada setmana relacionada amb quatre grans artistes: Sorolla, Alfaro, Picasso i Julian Opie.

Acció audiovisual de sensibilització realitzada amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat i centrada en l’art com a vehicle d’integració social del col·lectiu. El vídeo, que es llançà en la nostra web i xarxes socials, tenia com a base els tallers didàctics dirigits a persones amb diversitat funcional que es realitzaren entorn de l’exposició Antonio López.

Col·laboracions i altres actuacions.
Ajudes a la investigació.

Suport al projecte Medicina de Precisión en Oncología. L’estudi té com a objectiu identificar i caracteritzar noves dianes moleculars en pacients amb càncer per personalitzar i optimitzar-ne el tractament en funció de cada pacient. En paral·lel a aquesta ajuda a la investigació, hem establert un conveni de col·laboració pel que la Fundació Bancaixa es converteix en ‘Ambaixador d’honor d’INCLIVA’ pel seu suport a la campanya Yo apoyo la investigación, la finalitat de la qual es trobar solució als problemes mèdics no resolts actualment, millorant la qualitat de vida de tots els ciutadans.

Impuls al projecte Mecanismos genotípicos arritmogénicos específicos en el síndrome de Andersen-Tawil. Aquest projecte, la investigadora principal del qual és la Dra. Esther Zorio del Grup de Cardiopatia familiar i mort sobtada de l’IIS La Fe, té com objectiu avançar en el coneixement de les cardiopaties familiars i malalties rares que poden ocasionar mort sobtada, especialment en joves, i que es poden transmetre a la descendència per ser d’origen genètic.

Ens sumem al projecte Addressing unknows of COVID-19 transmission and infection combining pathogen genomics and epidemiology to inform public health interventions, que té com objectiu l’estudi comparat dels genomes del nou coronavirus dels pacients amb la malaltia per comprendre’n l’evolució i epidemiologia.

Col·laboracions i altres actuacions.
Debat i reflexió social.

Col·laboració amb la Fundació Ernest Lluch i l’Ivie per a la realització del cicle de conferències Deporte, economía y salud: ¿Unas nuevas reglas de juego? La pràctica intensa i el seguiment massiu de les activitats esportives figuren entre els aspectes que han tingut més impacte pel coronavirus i necessitaran adaptar-se a la nova normalitat. Aquest cicle de col·loquis ha reflexionat sobre la importància adquirida per l’esport per a la salut de les persones i com activitat econòmica a les nostres societats, i ha analitzat fins a quin punt la pandèmia obliga a revisar els hàbits anteriors per a respectar les normes de distanciament social.

02. Fundación Étnor.

Col·laboració en les activitats programades dins del XXX Seminari Permanent d’Ètica Econòmica i Empresarial amb el títol Seguridad, Libertad y democracia.

b.Cultura

El nostre objectiu: convertir la cultura en una eina de transformació social.

Exposicions.
Art per a tots.

Comissariada per Sofia Barrón, aquesta mostra ha oferit al públic durant tot el 2020 l’oportunitat de descobrir la relació d’amistat entre Joaquín Sorolla i José Benlliure, presentant una selecció d’obres dels pintors valencians del període d´entresegles al costat de la reproducció de correspondència mantinguda entre tots dos, procedent del Museu Sorolla i la Casa Museu Benlliure.

Comissariada per Alfonso de la Torre, aquesta exposició que es va veure a les nostres sales fins al mes de febrer revelava l’evolució de l’actitud creadora de l’artista valencià Sebastián Nicolau al llarg de més de tres dècades i la seua capacitat per a reinterpretar les imatges, partint del real cap a l’abstracció.

Aquesta exposició, comissariada per Fernando Castro Flórez, ens va acompanyar fins al mes de març amb un recorregut per l’obra tardana del pintor malagueny i per tot el seu imaginari creatiu amb el desig com a motivació de la seua creació artística. El conjunt d’obres exposades va permetre aproximar-se als models del desig picassià que, fins i tot en la seua vellesa, porten a la trobada eròtica i a la idea que l’art és un vehicle per al plaer.

Al febrer de 2020 es va inaugurar aquesta exposició, comissariada per Pilar Giró, que recorria la representació del paisatge en l’art des de mitjan segle XIX fins a mitjan segle XX amb una selecció d’obres de la Col·lecció Carmen Thyssen entre les quals figuraven noms clau de l’impressionisme com Camille Pissarro, Claude Monet o Paul Gauguin.

Aquesta exposició, comissariada per Blanca Pons-Sorolla, María López Fernández i Consuelo Lucca de Tena i realitzada amb la col·laboració del Museu Sorolla i la Fundación Museo Sorolla de Madrid, va acostar a la nostra seu de València 270 obres procedents del Museu Sorolla, la Diputació de València, la Casa Museu Benlliure, la Col·lecció Hortensia Herrero, una vintena de col·leccions particulars i la pròpia col·lecció de la Fundació Bancaixa.

Aquesta mostra, que va obrir les seues portes el 24 de setembre, es va convertir en la primera i gran exposició antològica a València del pintor i escultor espanyol Antonio López. Comissariada per Tomás Llorens i Boye Llorens, la mostra va ser inaugurada el 24 de setembre i va estar a les nostres sales fins al 28 de febrer de 2021.

L’exposició Dalí. Litografies dels excessos pantagruèlics va mostrar la sèrie d’obra gràfica realitzada per Salvador Dalí i inspirada en l’obra literària Gargantúa i Pantagruel, escrita per François Rabelais en el segle XVI i en la qual l’artista català va tindre com a font directa d’inspiració les estampes realitzades per François Desprez per a l’edició publicada en 1565 per l’editor Richard Breton.

Col·lecció Fundació Bancaixa.
Conservació i difusió dels nostres fons.

Les exposicions Manolo Valdés. Matèria i història i Picasso. El Taller de la Californie, produïdes per la Fundació Bancaixa, han itinerat a altres punts de la Comunitat Valenciana acostant aquests fons al públic.

La mostra sobre Manolo Valdés es va poder veure des de juliol fins a octubre a la Casa Marqués González de Quirós, de Gandia, que enguany ha complit el seu vint aniversari. L´exposició de Picasso va viajtar en estiu al palauet municipal Villa Elisa en Benicàssim.

02. Cessions temporals.

Al costat de la itinerància d’exposicions completes produïdes per la Fundació Bancaixa, s’ha mantingut durant l’any 2020 la nostra labor de cessió dels nostres fons a altres entitats per al desenvolupament de projectes expositius de qualitat. Els nostres fons han format part d’exposicions com: Diálogos con Julio Romero de Torres, Viatge a Corfú. Carlos Pérez, El medio rural como espacio político en el arte valenciano (1840-1930), Orientalismos, Exposición digital de la muestra Arlequín, del Museo Picasso de Málaga.

Edicions.
De la sala al paper.

01. Catàlegs de les exposicions

Fundació Bancaixa compleix amb l’objectiu de promoure la difusió de la cultura i el patrimoni no només mitjançant la realització d’activitats culturals, sinó a través de l’edició de publicacions d’àmbit cultural que es converteixen en edicions de referència tant per als qui volen aprofundir en els temes que aborden com per als qui volen descobrir-los i endinsar-se en ells per primera vegada.

En 2020 s’han realitzat catàlegs de les exposicions Paraísos. Impresionismo europeo y americano de la Colección Carmen Thyssen- Bornemisza; Sorolla. Cazando impresiones; Antonio López; y Dalí. Litografías de los excesos pantagruélicos. Aquestes publicacions, a més de servir de testimoniatge del contingut que ha format part de les mostres, s’han enriquit amb textos, entrevistes i reflexions de diferents experts en aquests creadors.

Activitats i col·laboracions.
Un espai per a la cultura.

El cicle de conferències Pablo Picasso. Models del desig i obsessions gràfiques, va oferir l’oportunitat d’aprofundir en l’obra i la figura de Picasso i desgranar aspectes essencials de la seua obra com el voyeurisme, el desig, el plaer de la mirada o la intensitat creativa fins i tot al final de la seua vida.

El cicle Concerts a la Fundació és una activitat consolidada i que compta amb un gran acolliment entre el nostre públic. La programació d’aquest cicle, patrocinat per Pavasal i que compta amb la participació – entre altres – de Fundació Eutherpe i el campus de Berklee a València, es basa en el suport a joves intèrprets oferint concerts amb propostes de diferents estils com la música clàssica, flamenc, jazz, òpera, pop i músiques del món.

La Mostra de València / Cinema del Mediterrani és un certamen nascut en 1980 com a punt de trobada artística i social entre les diferents cultures que tenen com a nexe d’unió el Mediterrani. Des de la Fundació Bancaixa ens hem sumat com a col·laboradors en aquesta 35a edició acollint en els nostres espais actes del festival com el lliurament de la Palmera d’Honor de la Mostra de València-Cinema del Mediterrani 2020 a l’actriu portuguesa María de Medeiros.

04. Open House València.

La Fundació Bancaixa va acollir en un dels seus espais més singulars, La Cúpula, la presentació de la 2a edició del festival internacional d’arquitectura Open House València, convertint-se en un dels edificis que conformen el recorregut proposat pel festival a edificis emblemàtics de la ciutat i mostrant així al públic l’oportunitat de conéixer la seua personalitat i funcionalitat arquitectòniques.

05. Festival d´art i gastronomia, Festín.

Ens hem sumat a aquesta iniciativa promoguda per Turisme València, l’objectiu de la qual és promocionar la ciutat amb la cultura i la gastronomia com a al·licients turístics. El 24 de gener es va acollir en la nostra seu una visita guiada a l’exposició Picasso. Models del desig realitzada pel comissari de la mostra, Fernando Castro, i un còctel degustació posterior en La Cúpula, realitzat per la xef valenciana Begoña Rodrigo.

06. Sorolla. Visió i sabors d´Espanya.

En la línia de fusionar cultura i gastronomia, hem col·laborat amb el Restaurant Vertical per al projecte Visió i sabors d’Espanya, que té com a objectiu conjugar totes dues disciplines a través d’una proposta gastronòmica basada en la sèrie pictòrica que Joaquín Sorolla va dur a terme per a la Hispanic Society of America.

Altres actuacions.
Més cultura.

Un any més, hem col·laborat amb aquest certamen literari que promou la literatura en valencià mitjançant el patrocini del XXV Premi de Narrativa Juvenil Ciutat d´Alzira, que en aquesta edició ha recaigut en Joanjo Garcia per la seua novel·la Els adeus del Jaguar, que aborda el tema del suïcidi juvenil.

Durant 2020 s’ha celebrat en la nostra seu de Sagunt aquest cicle de concerts, que es va veure interromput per les restriccions de la pandèmia sanitària i que, fins a aqueix moment, va permetre al públic gaudir del quartet Nel Cuore i els músics de Berklee.

Aquesta nova convocatòria del concurs fotogràfic va concedir el primer premi a Javier Arcenillas, per la col·lecció Baumann. El segon premi va recaure en Fernando Flores, per la sèrie In twilight, mentre que el tercer premi es va concedir a la col·lecció Capturar la llum, presentada per Antonio Atanasio. Els dos premis socials van ser per a Carlos Correcher Garay i Pedro Díaz.

El concurs fotogràfic de la nostra seu a Sogorb es va fallar enguany amb la concessió del premi en la secció de temàtica lliure a José Ramón Luna de la Ossa, per la seua obra Time. En la secció dedicada a les obres que tenen per tema aspectes de la comarca de l’Alt Palància o de l’Alt Millars, el guardó es va concedir a José Vicente Llop Tejadillos, per l’obra Gegant.

Difusió digital.
Cultura en xarxa.

La Fundació Bancaixa es va sumar a aquesta celebració el 18 de maig amb una acció de sensibilització social en xarxes per a donar visibilitat al rellevant paper que l’art i la cultura tenen com a eines d’acció i transformació social. El lema internacional del #DIM2020 va ser Museus per la igualtat: diversitat i inclusió, un lema alineat amb la programació estable de la Fundació Bancaixa. A través d’activitats desenvolupades amb l’objectiu de convertir l’art en una via d’inclusió, es va mostrar a la societat la potència de l’art com a element dinamitzador i enriquidor.

Visita virtual a l’exposició Paradisos, que permet a l’usuari realitzar el seu propi recorregut per una mostra que reflecteix la representació del paisatge en l’art des de mitjan del segle XIX fins a mitjan del segle XX amb obres de la Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza entre les quals figuren noms clau de l’impressionisme com Camille Pissarro, Claude Monet o Paul Gauguin.

c.El Mont

El Mont

Fundat el 12 de maig de 1878 per la Reial Societat Econòmica d’Amics del País.

L’impuls del Mont s’ha realitzat amb dues vies: l’ampliació del seu abast geogràfic amb l’obertura en 2020 d’una nova oficina a Albacete, que se suma a les que ja existeixen a València, Alacant, Castelló i Múrcia; i l’ampliació d’activitat amb l’aproximació física als seus potencials usuaris i al reforç de l’acció comercial, amb l’objectiu d’ampliar i diversificar el perfil de l’usuari d’aquesta alternativa de finançament.

Com funciona

01.

Qualsevol persona física, major d’edat i resident a Espanya pot accedir a aquest tipus de microcrèdit.

02.

El client que acudeix amb una joia al Mont rep una valoració de la peça per part de gemmòlegs titulats.

03.

Una taxació professional i fiable que és la millor garantia per a obtenir un préstec en les millors condicions, sempre amb la possibilitat de recuperar les peces.

04.

En funció d’aquesta taxació es calcula la quantitat màxima del préstec, que serà de fins al 60% de la valoració obtinguda.

05.

L’import del crèdit s’entrega al client de manera immediata. El préstec es anual, renovable totes les vegades que es vulga, i el client pot recuperar la joia en qualsevol moment de la vida del préstec, preservant-ne així el valor econòmic i sentimental.

06.

El 97% de les joies depositades al Mont de Pietat de la Fundació Bancaixa són recuperades pels clients sense arribar a subhastar-les.

Comunicació

Una nova identitat

L’any 2020 ha suposat per a la Fundació Bancaixa una renovació gràfica de la seua identitat corporativa. Una nova imatge que traslladava a la societat la important transformació institucional escomesa els últims anys i la nostra projecció de futur.

La nova marca, desenvolupada per l’estudi valencià Gimeno Gràfic, naix com expressió dels nostres valors actuals com a fundació dinàmica, de forta arrel social i dirigida al desenvolupament de la cultura i l’acció social.

El llançament de la nova identitat ha estat acompanyada per la nostra nova pàgina web, produïda per l’estudi valencià Filmac, que aporta renovació tecnològica, de disseny i d’arquitectura de continguts amb el propòsit d’aportar la millor experiència de navegació.

Comunicació corporativa i digital

En 2020 s’han realitzat 100 enviaments a mitjans de comunicació i s’hi han aconseguit un total de 2.580 impactes

A més, les notícies han obtingut les portades de capçaleres de referència com ara El País, ABC, 20 Minutos, Levante o Las Provincias

impactes
premsa escrita
mitjans digitals
ràdio
televisió

La pàgina web de la Fundació Bancaixa és el millor mostrador de la nostra activitat. Es consolida any rere any com un canal de comunicació potent amb el nostre públic que en aquest exercici, amb el llançament de la nova web, s’ha potenciat i afermat.

L’estratègia de comunicació centrada en digitalitzar continguts, realitzar recorreguts virtuals i crear elements d’accés online, com, per exemple, els fullets de les exposicions, donen com a resultat aquestes xifres.

En 2020 hem aconseguit:

(58% més que l’any 2019)
pàgines consultades
(increment del 91% respecte al 2019)

La presència de la Fundació Bancaixa en xarxes socials ha adquirit en 2020 una especial rellevància, convertint-se en la via idònia de contacte diari i participació amb els nostres seguidors.

Als perfils ja consolidats de l’entitat en Twitter i Facebook, se sumà en març de 2020 un nou perfil en Instagram, que ha anat creixent durant l’exercici i s’ha consolidat com un canal més de difusió i connexió amb el nostre públic. A més a més, s’ha impulsat el nostre canal de Youtube per a la difusió d’esdeveniments en streaming i vídeos corporatius.

reproduccions
visualitzacions

Presència mediàtica.

impactes